“Wijn is een cruciaal onderdeel van de kaart”

Emotie is een app geworden


Warning: A non-numeric value encountered in D:\appdata\IIS\vhosts\horecagroningen.nl\httpdocs\wp-content\themes\publisher\includes\func-review-rating.php on line 212

Warning: A non-numeric value encountered in D:\appdata\IIS\vhosts\horecagroningen.nl\httpdocs\wp-content\themes\publisher\includes\func-review-rating.php on line 213

De consument weet heel goed waar Abraham de mosterd haalt, maar ook steeds vaker waar jij als horecaondernemer de wijnen haalt. Kijk bijvoorbeeld naar de Vivino app en de wijn apps waarmee de gast het etiket kan scannen en zo informatie over herkomst en prijs ophaalt. Op het moment dat jij als gastheer de wijn serveert, kan de gast jou precies vertellen wat de inkoopprijs is. Een discussie daarover gaan wij als horecamensen niet graag aan.

Beste wijngebieden

Bidfood heeft in samenwerking met zijn leveranciers wereldwijd en uit de beste wijngebieden twintig wijnen gekozen die onder een eigen label op de markt komen. Deze labels zijn moeilijk te vinden op internet, in wijnwinkels en slijterijen, en in apps. Deze twintig met zorg uitgekozen wijnen zijn alleen en exclusief op de website van Bidfood te vinden en te bestellen uiteraard kunnen onze partners in het buitenland deze wijn wel verkopen via internet. De website is alleen toegankelijk voor klanten van Bidfood. Word dus klant en alle wijnen zijn voor jou als horecaondernemer beschikbaar.

Smartphone

In de tijd dat de gast nog niet met zijn smartphone een restaurant betrad, laten we zeggen vijftien jaar geleden, was wijn een onderdeel van de emotie en beleving tijdens lunch en diner. De verhalen die wij als gastheren en gastvrouwen over de wijnen vertelden waren vaak te romantisch, maar wel een mooi onderdeel van het vak.

Wist je een keer de breedtegraad waarop de druiven groeiden niet of vergiste je je in de Noordelijke dan wel Zuidelijke helling dan volgde nooit een correctie van de gast. Daarom is het zeker de laatste jaren steeds belangrijker geworden dat het personeel in de horeca weet welke wijnen worden geschonken en welke informatie daarbij hoort. De gast is wijzer en mondiger geworden en zal niet nalaten zijn kennis te ventileren. De gast kan zelfs op zijn smartphone de ideale wijn-spijscombinatie vinden.

app en wijn bidfood

Wijn van de maand

Om vakmanschap en emotie terug te brengen aan tafel hebben we voor deze maand een wijn geselecteerd die de gast met zijn smartphone niet kan vinden;

Deze periode het begin van de lente is een Provence stijl rose van het huis Le Versant een super rose om te serveren in het restaurant of op terras.

Vragen? mail Jorrit Hoexum – wijnspecialist Noord-Oost Nederland – Bidfood

bidfood

Opmerkingen
Loading...

Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren. We gaan ervan uit dat je hiermee akkoord gaat, maar je kunt je afmelden als je dat wilt. Accepteren Lees meer