Horeca Netwerk in gesprek met Floor van Max’s Organic Mints

Inspiratie kwam o.a. van Tony’s Chocolonely en Koeckebackers


Warning: A non-numeric value encountered in D:\appdata\IIS\vhosts\horecagroningen.nl\httpdocs\wp-content\themes\publisher\includes\func-review-rating.php on line 212

Warning: A non-numeric value encountered in D:\appdata\IIS\vhosts\horecagroningen.nl\httpdocs\wp-content\themes\publisher\includes\func-review-rating.php on line 213

Om Iedereen voldoende kansen te geven om zichzelf te kunnen onderscheiden praat initiatiefnemer Mehmet Eser van horecanetwerk regelmatig met verschillende StartUps die een toegevoegde waarde leveren voor de horeca. Horecagroningen zal deze verhalen met enige regelmaat uitlichten. Dit keer zijn ze in gesprek met StartUp Floor van Max’s Organic Mints

Vertel, wie ben je persoonlijk? Kun je jezelf even aan ons voorstellen?

Ja natuurlijk, graag zelfs! Ik ben Floor, de zus van Max en mede-oprichter van Max’s Organic Mints. Verder ben ik 31, moeder van baby Nina, ex- Amsterdammer en hou ik van lekker eten en ben ik sinds jongs af aan gek op Italië. Toen ik klein was wilde ik het liefst bibliothecaresse worden, maar hé life has its mysterious ways!

Wanneer kwam je tot het idee om te starten met Max’s Organic Mints?

Max’s Organic Mints, of eigenlijk de organisatie achter Max’s, Brix Food, heb ik samen met mijn vader Pieter opgericht. Pieter had een lange carrière in de snoep achter de rug en wilde ooit nog wel een eigen product op de markt zetten. Omdat hij wist dat ik die wens ook had stelde hij voor samen de stap te wagen.

Interview-Floor-Maxs-Mints-Horeca-Netwerk-1
Interview-Floor-Maxs-Mints-Horeca-Netwerk-1

Met zijn zoetwaren expertise en mijn duurzaamheidsinsteek zijn we toen voor het snoepschap gaan staan. Welke ‘betere’ producten waren hier al te vinden en waar was er nog ruimte voor verbetering? We zagen dat er veel gebeurt in het chocoladeschap (denk aan Tony’s en Lovechock) en goede producten te vinden zijn in het koekschap (Farm Brothers, Koeckebackers). Maar in de mint sectie vind je al jaren lang dezelfde, niet perse duurzame, merken die het schap regeren. En voilà, het idee was geboren!

Brix Food, het bedrijf achter Max’s Mints, is overigens een verwijzing/verbastering naar onze achternaam, van der Steen. Brix staat voor ons symbool voor bouwstenen, net als dat voeding de bouwsteen van je lijf is! Met Brix Food hopen we naast Max’s Mints in de toekomst nog meer good-food producten op de markt te brengen om consumenten te helpen betere, futureproof voedingskeuzes te maken.

Lees hier het hele verhaal van Max’s Organic Mints >>>

Opmerkingen
Loading...

Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren. We gaan ervan uit dat je hiermee akkoord gaat, maar je kunt je afmelden als je dat wilt. Accepteren Lees meer