Solliciteer gelijk
Functie Titel: Bedrijfsleider
Aantal uren: 38 uur per week
Opleiding & certificaten: Sociale Hygiëne
Taal benodigdheden: Nederlands
Werkervaring: Werkervaring noodzakelijk
Beschikbaarheid: Beschikbaar door de week, Beschikbaar in weekend
Functie omschrijving:Bedrijfsleider (38 uur)
Wil jij het eerste aanspreekpunt zijn van zowel onze gasten als ons team? Dan zoeken we jou! Wij zijn op zoek naar een bedrijfsleider die een passie heeft voor zowel het organisatorische als het gastheerschap.
De Markies is al jaren een bekende naam in de Groningse horeca. Meerdere eigenaren hebben met de naam en het concept vele gasten een fijne avond gegeven. Van 2017 tot halverwege 2021 was de naam even weg, máár… in augustus 2021 hebben wij De Markies laten terugkeren.
De Markies staat voor lekker eten en ongedwongenheid. Zoals de slogan zegt: Pure smaken, echte gastvrijheid. Kom je voor alleen een hoofdgerecht of voor een uitgebreid 6 gangen diner, het kan allemaal. De Markies ligt net naast het Noorderplantsoen in de Oranjebuurt. In een heerlijk hoekpand met veel ramen kijk je uit op het groene plein van de Nassaulaan en Koninginnelaan. Op ons fijne terras, waar je de hele dag van de zon kan genieten, ben je welkom voor een lekker drankje.
Onze a la carte kaart bevat vele klassiekers, zoals een steak tartaar en een steak au poivre. Onze keuken neemt dan ook de mediterraanse keuken als basis. De kaart heeft een fijne combinatie van a la carte gerechten en een ‘Markies Chef’s Menu’, waarin je je kunt laten verrassen. Uiteraard hoort bij een mooi gerecht ook een mooie wijn. De meeste van onze gasten zullen dan ook voor een Markies Menu kiezen met passende wijnen.
Verantwoordelijkheden
Je legt de lat hoog met duidelijke, haalbare doelen om jezelf uit te dagen.
Je pakt de te verwachten taken zoals openen en sluiten, en het aansturen op de avond, maar leert dit juist ook aan je collega’s. Hier creëer je ruimte in je eigen rooster.
Je maakt roosters, beheert vacatures en sollicitaties, ziet toe op de inkoop en productiviteit, en vertaalt dit naar korte werkoverleggen met het management.
Je stuurt aan en draagt bij aan het optimaliseren van het gehele team medewerkers, zowel bediening als keuken.
Als team willen we dat iedereen schittert bij datgene waar hij/zij het beste in is. We proberen elkaar scherp te houden en te helpen in ontwikkeling zodat iedereen die kracht vindt en kan benutten. Hierin ben jij heel belangrijk.
Wat zoeken we in jou?
Je wilt je graag vastleggen en ontwikkelen.
Je ziet de zaak als een stukje van jezelf.
Je kunt overzicht creëren en bewaren.
Je kunt prioriteiten stellen en je tijdspad goed inschatten en bijschaven.
Etiquette toepassen op een relaxte manier.
Lekker jezelf zijn, niet per se volledig opgetut, maar toch verzorgd en netjes.
Creativiteit en oplossingsgerichtheid: kan iets niet of mag iets niet, wat dan wél!?
Inspirerend: je leert gemakkelijk nieuwe gerechten en nieuwe wijnen toe te lichten en kan dit ook overdragen aan je team.
Teamgevoel: samen staan we sterk, dus moeten we het ook echt samen doen.
Actie en reactie: lekker bezig zijn en niet afwachten maar aanpakken. Zien, proeven, ruiken, horen en doen!
Lekkerbek: je houd van lekker eten en drinken en je vind het leuk om nieuwe dingen te proeven.
Sociaal: in een buurtrestaurant is een stuk herkenning en een enthousiaste instelling belangrijk. Er is ook een hele sociale functie. Buurtgenoten groeten en op z’n tijd een praatje maken.
Wat bieden we jou?
Een leuke werkplek binnen een jong en creatief bedrijf.
Een heerlijke locatie, met betrokken buurtgenoten die graag een praatje met je maken.
Salaris volgens cao. Uiteraard kijken we ook naar jouw wensen en (jaren) ervaring.
Fijne secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals kortingen, pensioenopbouw, parkeerpas op de zaak.
De ruimte om je te ontwikkelen door creatief bezig te zijn en veel te proeven, zowel gerechten als wijnen.
Veel afwisseling van gerechten, waar je ook zelf invloed op kan hebben.
Doorgroeimogelijkheden
Wat kun je van het werkschema verwachten?
Maandag vaste vrije dag.
Roosters maken is jouw verantwoordelijkheid, dus ook als je zelf in het weekend een dag vrij wilt.
Op de vloer voornamelijk avondwerk en weekenden
Administratieve werkzaamheden zelf in te roosteren.
32 tot 38 uur
Uitbreiding van uren in vakantieperiodes
Meer of minder uren in overleg mogelijk
Werken op feestdagen
Wat wordt er van je verwacht wat betreft je sollicitatie?
Je bent in het bezit van een diploma Sociale Hygiëne of bent bereid deze te behalen.
Enkel sollicitaties voorzien van een relevante motivatiebrief worden in behandeling genomen.
Heb je vaste plannen in je week, zoals sport of sociale verplichtingen, dan graag vermelden in je sollicitatiebrief.
Solliciteer gelijk